Obliczenia zostały przeprowadzone na trzech modelach. Pierwszy model był modelem narzuconym przez początkową formę zagadnienia do rozwiązania. Drugi model jest wynikiem optymalizacji konstrukcyjnej pierwszego modelu. Trzeci model jest również optymalizacją modelu pierwszego, jednak zmiany geometryczne powodują zmniejszenie naprężeń wyższe niż w przypadku modelu drugiego. Grubość burty statku została przyjęta w obliczeniach na wielkość 20mm, tak aby jej sztywność była na tyle wysoka, by nie miały na nią wpływu obciążenia przewodu klimatyzacyjnego. Tak jak w rzeczywistości.
Obciążenie jakie początkowo zostało przyłożone - ciśnienie wewnątrz 0.1MPa. Okazało się zbyt wysokim i odbiegającym od rzeczywistości. Po wykonaniu obliczeń przepływu powietrza zostało zmniejszone do wartości 0.5 Ba, co odpowiada normalnym warunkom pracy rury wylotu klimatyzacyjnego. Na rurę działa również obciążenie grawitacyjne oraz przyspieszenie związane z falowaniem o wartości 0.5 g.
Jestem studentem 4. roku Wydziału Mechanicznego Politechniki Gdańskiej na kierunku "Projektowanie maszyn". Jako specjalizacja wybrałem Napędy, Sterowanie i Automatyzacja Maszyn.
Kontakt:
e-mail: e-mail: lukaszgarbino@gmail.com
gg: 2013823
Strona została wykonana przez Radosława Szulgo.
Kontakt e-mail: rszulgo@gmail.com , blog.dayt3k.net
Do pobrania spakowany projekt
Opracował Łukasz Garbino