ZAN - stanowisko badawcze do badania łożysk ślizgowych poprzecznych w warunkach tarcia suchego i mieszanego, szczególnie przy smarowaniu czynnikami zawierającymi twarde zanieczyszczenia
Stanowisko ZAN-1 składa się z głowicy badawczej, mechanicznego układu napędowego oraz hydraulicznych układów obciążenia i smarowania (rys.1). Łożysko badane umieszczone w dzielonym korpusie głowicy badawczej stanowi podporę wału badawczego. Czopem badawczym jest wymienna tuleja osadzona na czopie wału. Pomiędzy łożyskami podporowymi wału znajduje się obciążnik hydrauliczny. Obciążenie jest przenoszone z siłownika na wał poprzez wahliwe łożysko toczne. Wał badawczy jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy nominalnej N=11 KW oraz prędkości obrotowej maksymalnej n=3000 obr/min. Prędkość obrotowa jest regulowana płynnie przy pomocy przemiennika częstotliwości.
Schemat ideowy głowicy badawczej (kliknij schemat aby powiększyć):
Zdjęcie głowicy badawczej:
Dane techniczne:
Mierzone wielkości:
Przykłady badań:
Kontakt osobowy: