Modyfikacja konstrukcji
Celem modyfikacji konstrukcji jest zmniejszenie naprężeń rzeczywistych w miejscach łączenia elementów.
Etap 1. Wzmocnienie blach węzłowych łączących prowadnice, nadciąg i słupek dodatkowymi żebrami pionowymi.
Dzięki zastosowaniu dodatkowych żeber, uzyskano nieznaczne zmniejszenie maksymalnych naprężeń zredukowanych do 224[MPa], jednak nadal przekraczają one naprężenia dopuszczalne.
Etap 2. Wzmocnienie blach węzłowych łączących prowadnice, nadciąg i słupek dodatkowymi żebrami poziomymi.
Dzięki zastosowaniu żeber poziomych, uzyskano znaczne zmniejszenie maksymalnych naprężeń zredukowanych do 160[MPa]. Największe naprężenia występują przy wewnętrznych krawędziach ścianek ceownika w pobliżu połączenia nadciągu z blachą węzłową.
Etap 3. Zwiększenie profilu nadciągu poprzez zastosowanie ceownika C120.
W wyniku zwiększenia profilu ceownika, uzyskano zmniejszenie maksymalnych naprężeń zredukowanych do 115[MPa]. Największe naprężenia występują nadal przy wewnętrznych krawędziach ścianek ceownika w pobliżu połączenia nadciągu z blachą węzłową.
Etap 4. Zmiana profilu nadciągu na kształtownik zamknięty 120x60[mm].
Poprzez zmianę profilu nadciągu na kształtownik zamknięty, uzyskano niewielkie zwiększenie maksymalnych naprężeń zredukowanych do 120[MPa], jednak występują one poza obszarem spoin.
Największe naprężenia występujące w obszarze spoin wynoszą około 67[MPa] i nie przekraczają naprężeń dopuszczalnych.
Suma przemieszczeń xyz dla konstrukcji po modyfikacji
Maksymalne przemieszczenie końca wysięgnika wynosi 6,3[mm] co świadczy o znacznej poprawie sztywności analizowanej konstrukcji.