- model obliczeniowy konstrukcji
cylindra wytrzymuje obciążenie poprzeczne Fx=0.5% Fz;
|
- powyżej
wartości dd=227 mm (średnicy zewnętrznej) model jest zbyt
"sztywny" i mimo zwiększania liczby podkroków nie można w obliczeniach
przenieść pełnego obciążenia;
|
- gdy zmniejszyłem sztywność
materiałów kontaktowych w kierunku
normalnej, tłoczysko zagłębiło się i obliczenia zostały przerwane z
powodu zbyt dużych przemieszczeń;
|
- największe naprężenia w cylindrze
występują po stronie
beztłoczyskowej w połowie wolnej przestrzeni między denkiem cylindra a
dnem tłoka;
|
- zarówno po stronie beztłoczyskowej i
po stronie tłoczyskowej
maksymalne naprężenia (na obwodzie cylindra) występują od strony
ściskanej, to świadczy że duży udział ma w tym połączenia pary
tłoczysko - łożysko ślizgowe;
|
|
Optymalizacja
II |
- w celu zmniejszenia naprężeń w
cylindrze należy odpowiednio dobrać materiały na tłok, tłoczysko i
cylinder;
|
- maksymalną wartość naprężeń jakie
zostaną przeniesione na cylinder
można ograniczyć konstrukcyjnie przez odpowiednie wydrążenie w
tłoczysku (Analiza I i Analiza II);
|
- w
miejscu gdzie występują maksymalne naprężenia można nałożyć na cylinder
nakładkę cylindryczną montowaną na wcisk;
|
rysunek poglądowy
|